Pendik halkı belediye hizmetlerinden memnun
3 bin kişi üzerinde yapılan ankette vatandaşların en memnun bulduğu hizmetlerin başında temizlik, e-belediyecilik ve çağrı merkezi çalışmaları geliyor.
Pendik Belediyesi ilçe halkının taleplerini değerlendirmek üzere düzenli olarak anketler yaptırıyor. Son olarak ANDY-AR Strateji Geliştirme ve Sosyal Araştırmalar Merkezi’ne yaptırılan ankette ilçe halkının talepleri, sorunları ve belediye hizmetlerinden memnuniyetleri değerlendirildi. 3 bin kişiyle telefon ve yüz yüze görüşme yöntemiyle anket çalışması gerçekleştirildi. Anket sonuçlarına göre Pendik halkının belediye hizmetlerinden yüzde 68,2 oranında memnun olduğu gözlendi.
Vatandaş, temizlik performansını yüksek buluyor
Anket sonuçlarına göre vatandaşların en çok memnun olduğu hizmetlerin başında temizlik çalışmaları geliyor. Ankete katılanların yüzde 75,8’i Pendik Belediyesinin ortaya koyduğu temizlik performansını oldukça yüksek buluyor. Yine Pendik Belediyesinin uzun zamandan beri en çok üzerinde durduğu çalışmalardan biri olan vatandaşın belediyeye gelmeden hizmet alabilmesini sağlayan E-Belediyecilik hizmetlerinden memnuniyet de rakamlara yansımış görünüyor. Ankete katılanların yüzde 75,5’i E-Belediye hizmetlerinden memnun olduğunu dile getirdi.
Vatandaşların yüzde 85,9’u çağrı merkezi hizmetlerinden memnun
Pendik Belediyesinin iletişimi kolaylaştırma ve iyi iletişimi sağlama çabaları da vatandaş tarafından memnuniyetle karşılanıyor. Ankete katılanların yüzde 51’i belediyenin 444 81 80 numaralı çağrı merkezini kullandığını söylüyor. Bunlardan yüzde 85,9’u ise çağrı merkezi hizmetlerinden memnun olduğunu ifade ediyor. Yetkililer, çağrı merkeziyle ilgili çalışmalara çok önem verdiklerini ve vatandaşın memnuniyetini daha da yükseklere çıkarmak için de çok ciddi çaba içerisinde olduklarını belirtiyor.
Vatandaşların yüzde 81,3’ü sosyal medya paylaşımlarını beğeniyor
Pendik Belediyesinin vatandaşla iletişimi güçlendirme adına oluşturduğu önemli alanlarından birisi de sosyal medya. Ankete katılanların yüzde 56’sı teknolojiyi en üst düzeyde kullanma noktasında öne çıkan belediyenin sosyal medya hesaplarını takip ediyor. Takip edenlerin yüzde 81,3’ü ise sosyal medya paylaşımlarından memnun olduklarını dile getiriyor.
İşlemlerini belediyeye gelmeden yapanların memnuniyet oranı yüzde 85
Pendik Belediye Başkanı Dr. Kenan Şahin’in göreve geldiği günden beri en çok üzerinde durduğu konuların başında vatandaşın belediyeye gelmeden oturduğu yerden, belediye hizmetlerinden faydalanması konusundaki çalışmalar olduğu biliniyor. Yapılan ankette vatandaşın yüzde 54,8’inin artık belediye binasına gelmeden işlemlerini yaptığını gösteriyor. İşlemlerini belediyeye gelmeden yaptığını belirten vatandaşların memnuniyeti ise yaklaşık olarak yüzde 85 civarında. Bu da çalışmalarda yapılan faaliyetlerin vatandaşlar tarafından da takdir edildiğini ifade ediyor.
Memnuniyet diğer hizmetlerde de öne çıkıyor
Pendik Belediyesinin kültür sanat faaliyetleri, sportif etkinlikleri, yaşlılara, gençlere ve eğitime yönelik hizmetleri de vatandaş tarafından memnuniyetle karşılanan hizmetler arasında öne çıkıyor. Vatandaşı en çok memnun eden alanlardan diğerleri de sosyal faaliyetler, sosyal yardım, çocuklar, kadınlar, aileler ve engellilere yönelik hizmetler anket çerçevesinde vatandaş tarafından memnuniyetle değerlendiriliyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.