Karayolları Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, konsept tasarımı 'Fransız köprü üstadı' olarak nitelendirilen yapı mühendisi Michel Virlogeux ile İsviçreli Ti Engineering firması tarafından yapılan, inşaatı bittiğinde üzerinden 8 şeritli kara yolu ve 2 şeritli demir yolunun aynı seviyede geçeceği köprüde çalışmalar devam ediyor.
Üçüncü köprünün içinde yer aldığı 'Kuzey Marmara Otoyolu Projesi' kapsamında da güzergah açılması ve harita alımı işleri gerçekleştirildi.Projenin kazı işinin yüzde 68'i, dolgu işlemlerinin yüzde 50'si tamamlandı. Bugüne kadar 45,6 milyon metreküp kazı, 20,2 milyon metreküp dolgu gerçekleştirildi. 98 menfez, 4 alt geçit ve 1 üst geçit ile Yavuz Sultan Selim Köprüsü temel şaft kazıları ile temelleri ve betonarme kuleler yapıldı.
Boğazın 'yeni incisi' olacak köprüde, 28 viyadük ile 22 alt geçit ve 23 üst geçitte betonarme imalatlar, kule semer döşemesi, yaklaşım viyadüğü ve ankraj bölgesi imalatları yapılıyor, ayrıca 27 menfez ile Riva ve Çamlık tünellerinde çalışmalar sürdürülüyor. Riva giriş ve çıkış ile Çamlık çıkış portalları tamamlandı, tünel imalatları da çeşitli aşamalarda devam ediyor.
Hizmete alınmasıyla İstanbul trafiği ile Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerindeki yoğunluğu büyük oranda azaltması planlanan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün Asya ve Avrupa yakasındaki kuleleri 300 metreyi aştı. Deniz seviyesi dikkate alındığında kulelerin yapımının yüzde 90'ı tamamlandı.
Bin 221 makine ve çeşitli ekipmanın kullanıldığı çalışmalar, hava şartlarının uygun olduğu zamanlarda 24 saat esasıyla gerçekleştiriliyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.