Tarımsal gıda sektöründe agresif büyüme stratejisi ile 2016 yılında faaliyete başlayan ve 2019 Fortune 500 listesine 183. sıradan ve “Satışlarını En Çok Artıran Şirket” ödülü ile giren Taban Gıda, 2020 Fortune 500 listesinde de 142. sıraya yerleşti.
Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de her yıl heyecanla beklenen ve ülkemizde bu yıl 14.’sü düzenlenen "Fortune 500 Türkiye Araştırması"nın 2020 sıralaması açıklandı. Finansal kurumlar ve holdingler dışındaki tüm sektörleri kapsayan Türkiye’nin katma değer yaratan 500 güçlü şirketini sıralayan listeye, Taban Gıda bu yıl ikinci kez girdi. Geçtiğimiz yıl 1.6 milyon ton buğday ticareti yapan ve 2.543.366.669 TL net satış rakamına ulaşan Taban Gıda, Fortune 500 sıralamasında 142. sıraya yükseldi. Şirket ayrıca “Özkaynak Karlılığı En Yüksek 50 Şirket” sıralamasında 46., “Özkaynak Devir Hızı” sıralamasında 9., “Çalışan Başına Satış Hacmi” sıralamasında 14., sektörlere göre sıralamada da “Toptan ve Dış Ticaret” sektöründe 4. Sıraya yerleşti. Taban Gıda güçlü sermaye yapısıyla 2016 yılında kuruldu ve 5 yıl gibi kısa bir sürede Türkiye’de buğday tedarik pazarında sektör lideri oldu.
Taban Gıda CEO’su Hasan Hacıhaliloğlu “İthal buğday pazarında yakaladığımız yüzde 20 pazar payını yağlı tohum, yem ve tüm tahıl grubunda yakalamayı hedefliyoruz.”
Asya, Afrika, Avrupa pazarlarında 20’ye yakın ülkede faaliyette olan Taban Gıda’nın CEO’su Hasan Hacıhaliloğlu “Uluslararası alanda buğdayın en büyük tedarikçileri arasında olma hedefiyle ilerliyoruz.” dedi. Fortune 500 sıralamasında ikinci kez yer almanın gururunu yaşadıklarını belirten Hasan Hacıhaliloğlu “Kuruluşumuzdan bugüne hedeflediğimiz gibi, tarımsal gıda zincirinin her aşamasında müşteri odaklı yaklaşımımızla, çiftçiler, müşteriler ve tüketiciler için güven odaklı ticaret yapmayı sürdürüyoruz. Bu sene de Fortune 500 listesinde yer alarak doğru stratejilerle ilerlediğimizi ve gücümüzü bir kez daha kanıtladık. Genç ve çok dinamik bir şirketiz. Hız, güven ve ihtiyaca yönelik ticaret anlayışı temel prensiplerimiz. Tahıl, yağlı tohum ve yem pazarının güçlü ve güvenilir tedarikçisi olmak ve global pazarlarda büyüme hedefi ile ürün yelpazemizi ve tedarik pazarlarımızı sürekli genişletiyoruz. Müşteri ve talep odaklı hizmet yaklaşımı ile yerel tedarikçiler arasında güvenilir iş ortağı olarak ilk sıradayız. Uzun vadeli doğru ve sürdürülebilir ticari ilişkiler geliştirerek ithal buğday pazarında yakaladığımız yüzde 20 pazar payını diğer yağlı tohum, yem ve tüm tahıl grubunda yakalamayı hedefliyoruz” dedi.
Taban Gıda, 300 bin tonluk transit ticaret hacmini 2021 yılında 1.5 milyona çıkarmayı hedefliyor.
Taban Gıda kurulduğu 2016 yılından bu yana doğru pazarlarda, doğru ürün, doğru fiyat politikası ve hizmet kalitesiyle büyüme gerçekleştiriyor. Yeni yatırımlarla tedarik zincirini güçlendirmeyi hedefleyen Taban Gıda, 2021 sonunda yüzde 25 büyümeyi planlıyor. 2020 yılında 300 bin ton olarak gerçekleştirdiği transit ticaret hacmini 2021 yılında 1.5 milyona çıkarmak için yeni pazarlara yelken açan Taban Gıda’nın, buğdayda lokomotif ülkesi dünyayı da domine eden Rusya. Farklı ürün grupları ile dünyanın birçok ülkesine talep ve ihtiyaç odaklı transit ticaret gerçekleştiren Taban Gıda’nın faaliyet gösterdiği ülkeler arasında Almanya, Arjantin, Brezilya, Bulgaristan, Gürcistan, Hindistan, İsrail, İtalya, Kazakistan, Letonya, Litvanya, Lübnan, Meksika, Mısır, Polonya, Romanya, Ukrayna bulunuyor. Taban Gıda’nın hedefi buğday pazarında yakaladığı başarıyı, portföyündeki diğer ürün gruplarında da yakalayarak, yurt içinde olduğu gibi uluslararası pazarda da en güvenilir tedarikçi olarak ilk sıralarda yer almak. Şirket, yurtiçi buğday üretim ve tedarik konularındaki yatırım planları ile bu noktada da zincirin önemli bir halkası olmayı planlıyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.