Küresel ilişkilendirme lideri AppsFlyer'ın son verileri, Ramazan ayının Türkiye ve Orta Doğu genelinde mobil uygulama ekonomisi üzerindeki olumlu etkisini vurguladı. Buna, geçen Ramazan ayına kıyasla alışveriş, oyun ve finans uygulamalarının genel yüklemelerinde bir önceki yıla göre artış ve tüketicilerin üç sektörde daha fazla harcama yapması da dahil.
Bu veriler, alışveriş, finans ve oyun sektörlerinde 4060'ın üzerinde uygulamanın 400 milyondan fazla kurulumunun analizinden ortaya çıktı.
AppsFlyer Türkiye ve Orta Doğu Bölge Müdürü Ece İnanç Stepien, ''Geçen yıl, Türkiye'deki tüketicilerden mobil deneyimlere yönelik artan bir talep gördük ve bu, her üç sektördeki indirme sayısı ve gelirdeki etkileyici artış ile kendini belli ediyor.'' dedi. Ece İnanç Stepien sözlerine şöyle devam etti, ''Türkiye mobil oyun sektöründe her zaman güç sahibi olmuştur, ancak bir mobil uygulamaya sahip olmanın artık finans ve alışveriş sektörlerindeki markalar için de önemli bir gelir kaynağı ve rekabet açısından farklılaştırıcı olduğu açık. Hem yeni kullanıcılar kazanmak hem de mevcut kullanıcılarla etkileşim kurmak için stratejileri olan pazarlamacılar kendilerini bu rekabette bir adım önde bulacaklar.''
Türkiye'de finans uygulamalarında %237 artışla patlama yaşandı
Finans uygulamalarının toplam indirme oranı, bu Ramazan ayında artan taleple birlikte %115 arttı. Türkiye, %237'lik etkileyici bir artışla ilk sırayı aldı, BAE %71 ve Suudi Arabistan %21 artışla Türkiye'yi takip etti.
Bu artışa, BAE'de %357, Türkiye'de %296 ve Suudi Arabistan'da %108 oranında artan uygulama içi satın alma gelirleriyle birlikte daha da büyük bir artış eşlik etti.
Organik olmayan indirmeler artmış olsa da finans uygulamalarındaki artış büyük ölçüde organik indirmelerle ilişkilendirilebilir ve bu da bölge genelinde sektörün ne kadar hızlı geliştiğini gösteriyor.
Türk alışveriş uygulamaları, bu Ramazan ayında artan tüketici harcamalarından faydalandı
Genel olarak, alışveriş uygulamalarının indirme sayısı Türkiye ve Orta Doğu’da yıldan yıla arttı. Ancak bu, büyük ölçüde ücretli kullanıcı edinme çabalarının aksine organik indirmelerden kaynaklanıyordu. Bunun yerine, pazarlamacılar yeniden pazarlama kampanyaları aracılığıyla mevcut kullanıcılar ile tekrar etkileşim kurmaya odaklandı ve yeniden pazarlama dönüşümleri Türkiye'de neredeyse iki katı ve Suudi Arabistan'da %56 artış gösterdi. Tüm bunların uygulama içi satın alma geliri üzerinde olumlu etkisi oldu ve bu oran BAE'de iki katından fazla artış gösterirken, Türkiye'de %43, Suudi Arabistan'da ise %20 oranında artış görüldü.
Türkiye, oyun endüstrisinin önünü açıyor
Yeniden pazarlama, özellikle ABD'de en çok indirilen oyunların %20'sinin geliştirildiği Türkiye'de olmak üzere oyun endüstrisindeki pazarlamacıların da odak noktasıydı. Yeniden pazarlama dönüşümleri, geçen yılın Ramazan ayına göre %1202, organik olmayan indirmeler de %39 arttı. Bununla birlikte, bu çabaların gelir üzerinde çok az bir etkisi oldu, yani büyük ölçüde aynı kaldı.
Buna karşılık, hem organik indirmelerdeki hem de ücretli pazarlama faaliyetlerindeki düşüş nedeniyle BAE'de ve Suudi Arabistan'da oyun uygulamalarının genel indirme oranları azaldı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.