Yaklaşık Dört yıl önce inşası durdurulan Haydarpaşa-Pendik-Gebze banliyö tren hattının yeniden hizmete girmesi için sürdürülen çalışmalarda rayların döşenmesinde Maltepe'ye kadar gelindi. Pendik'ten döşenmeye başlayan tren hattındaki rayların Maltepe'ye kadar olan kısmının döşendiği görüldü. Maltepe kadar olan hattın raylarının döşenmesiyle Haydarpaşa garına yaklaşık 10 kilometrelik mesafe kaldı. Çalışmalar ise son durum havadan görüntülendi.
MESAFE 80 DAKİKA KISALACAK
Görüntülerde Maltepe'de bulunan şantiyede işçilerin rayları titizlikle döşedikleri görülüyor. Ankara- İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray'la entegre olan hattın Halkalı-Sirkeci hattının Haydarpaşa-Gebze hattıyla birleştirilmesiyle Halkalı-Gebze arasındaki uzaklık 185 dakikadan 105 dakikaya inecek. 42 duraktan günde 1.5 milyon yolcu taşınacağı tahmin ediliyor.
MARMARAY'A ENTEGRE OLACAK
Uzmanlar Marmaray'la birleşerek İstanbul'u boydan boya geçecek hattın açılmasıyla İstanbul trafiği ve metrobüslerdeki kalabalığın hafifleyeceğini belirtiyor. Hattın çalışmaya başlamasıyla mevcut boğaz köprülerinin de yükü azalacak. Halkalı-Sirkeci ve Söğütlüçeşme-Pendik- Gebze arasındaki banliyö hatları, İstanbul-Ankara arası Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesine entegrasyon için kapatılmıştı. Marmaray'ın yapılması ile Ankara'dan İstanbul Pendik'e kadar gelen tren yolu Marmaray entegrasyonu sayesinde Halkalı'ya kadar uzayacak.
Çalışmaların yıl sonuna kadar tamamlanması ve hattın 2019'un ilk aylarında hizmete alınması planlanıyor.
Kaynak:Haberler.com
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.