Mustafa Karuşağı İlkokulu Özel Alt Sınıfı öğrenci ve öğretmenlerinin gayretli çalışmalarını yerinde gördük. Çalışmaları hakkında edindiğimiz bilgilere göre sınıf çalışmaları süreci şöyle işliyor;
Öğrenciler sene başında Rehberlik Araştırma Merkezi raporuyla Özel Alt Sınıfı bulunan okullara gönderiliyor. Sonra sırasıyla her bir öğrenci için aşağıdaki süreç uygulanıyor.
Öğrencilerle sınıfa uyum çalışmaları yapılır. Ayda bir sınıf içinde arkadaşlarıyla olan ilişkileri kendi halinde gözlemlenerek raporlaştırılır.
*Öğrencilere sınıf için belirlenmiş olan Milli Eğitim Özel Alt Sınıf müfredatından oluşturulan kaba değerlendirme formları uygulanır.
*Kaba değerlendirme formlarıyla alınan yaklaşık performanslarla yetersizlik tespit edilen beceriler için tekrar bir ayrıntılı değerlendirme raporu hazırlanır ve uygulanarak çocuğun performans düzeyi net bir şekilde tespit edilir.
*Gözlemlenen davranış problemleri ve eğitim düzeyi bilgileriyle öğrenciye uygun bireyselleştirilmiş eğitim programları hazırlanır.
* Verilen Milli Eğitim müfredatında ortak sınıf performans düzeyi göz önünde bulundurularak yıllık plan hazırlanır.
*Her öğrenci için dosya tutulur; bu dosyalarda öğrenci ve aile tanıma formları, aile görüşme formları, hastane raporları, rehberlik araştırma merkezi raporları, varsa devam ettiği iyileştirme merkezinden aylık gelişim raporları, varsa daha önce devam ettiği okuldaki öğretmenlerinin değerlendirme raporları, varsa fizyoterapist, psikolog gibi uzmanların öğrenci hakkındaki görüş ve öneri raporları, bireyselleştirilmiş eğitim programları ve performans düzeyine ait öğrenci ürünleri saklanır. Bu dosyalamanın amacı, öğrenci farklı bir kuruma gönderildiğinde öğretmenin öğrenci hakkında çabuk bilgi sahibi olup, eğitim sürecini hızlı planlayıp uygulayabilmesidir.
HABER: Abdullah YADİGAR
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.