• BIST 9488.63
  • Altın 2952.122
  • Dolar 34.4839
  • Euro 36.1941
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 15 °C

Online alışverişte doğru bilinen ?10 yanlış?

Online alışverişte doğru bilinen ?10 yanlış?
Türkiye?deki tüketicilerin büyük kısmı internet üzerinden yapılan alışverişe temkinli yaklaşıyor. Gönderim süresi, iade hakkı ve güvenlik gibi unsurlar tüketiciler için soru işareti taşıyan unsurların başında geliyor.

Kliksa,

online alışverişte doğru bilinen

“10 yanlış” noktayı açıkladı.

Türkiye’deki tüketicilerin büyük kısmı internet üzerinden yapılan alışverişe temkinli yaklaşıyor. Gönderim süresi, iade hakkı ve güvenlik gibi unsurlar tüketiciler için soru işareti taşıyan unsurların başında geliyor. Sabancı Topluluğu’nun online alışveriş platformu Kliksa, tüketicileri online alışverişte merak edilen noktalara dair bilinçlendirmek amacıyla doğru bilinen 10 yanlış noktayı açıkladı. 

İşte doğru bilinen 10 yanlış

1. İnternetten alınan ürünlerin gelmesi çok uzun sürer!

İnternetten alınacak ürünlerin teslimat süreleri e-ticaret siteleri arasında farklılık gösterebilir. Ancak ülkemizde ek bir ücret karşılığında aynı gün ürün gönderimi yapan ve gün içerisinde ürünlerin kullanıcıya ulaşmasını sağlayan e-ticaret siteleri de tüketicilere hizmet sunar.

 

2. İptal veya iade süreci çok zorlu!

İptal ve iade süreci sanıldığının aksine zor bir süreç değildir. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre; online alışveriş yapan tüketici, satın aldığı ürünü 14 gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin iade etme hakkına sahiptir.

 

3. İnternetten alışveriş güvenli değil!

Online alışveriş konusundaki en büyük endişelerden biri güvenliktir. Bu konuda yapılması gereken en önemli şey, online alışveriş yapılacak sitenin güvencesini araştırmaktır. Kullanıcı; site kime ait, ne kadar süredir faaliyette gibi kısa bir araştırma yapılabilir. Ayrıca kullanıcı yorumları içeren fiyat karşılaştırma siteleri gibi kaynaklardan da alışveriş yapılacak siteye ait geçmiş deneyimler incelenebilir.

 

4. Aldığım ürün bozulursa ya da bozuk ürün yollanırsa çok uğraşmak gerekir!

Hiçbir güvenilir online alışveriş sitesi bozuk ürün yollamaz. Ancak düşük de olsa, tedarikçi firmadan üretim hatalı ürün gelme olasılığı vardır ya da ürün tüketici tarafından kullanırken bozulabilir. Böyle durumlarda güvenilir online alışveriş siteleri müşterilerine alternatif çözümler sunar.

 

5. Online alışverişin ardından ihtiyacım olduğunda muhatap bulamam!

Artık birçok online alışveriş sitesinin bünyesinde bulunan çağrı merkezleri, tüketicilerinden gelen sorulara yanıt sunuyor. Tüketici, online alışveriş sitesine ait çağrı merkezi numaralarını arayarak, karşılaştığı sorun ekseninde destek isteyebilir.

 

6. Ya sahte ürün gönderilirse…

Güvenilir online alışveriş sitelerinde sadece orijinal ürünler satılır. Bu sebeple tüketicilerin sitenin saygınlığını ve güvenilirliğini kontrol etmeleri ve ardından alışveriş yapmaları önem taşır.

 

7. Elektronik ürünleri garanti belgesiz gönderebilirler!

Güvenilir alışveriş siteleri, elektronik ürünleri garanti belgeli olarak gönderir. Eğer ürün tüketiciye doğrudan üretici tarafından ulaştırılıyorsa ve kutunun içerisinde garanti belgesi çıkmamışsa, tüketici ürünü satın aldığı online alışveriş sitesinden bu belgeyi talep edebilir.

 

8. Online alışveriş yapmak zor iş!

Online alışveriş yapmak birçok yönden oldukça kolaydır. Online alışverişte mağazaya gitmekle uğraşmaz, 7/24 açık bir mağazadan evinizin ya da işyerinizin konforunda ürün satın alabilirsiniz. Fiyat karşılaştırma sitelerinden aynı ürünün nerede, hangi fiyata satıldığını kolaylıkla kontrol edebilirsiniz. Ayrıca ürünü taşımanıza da gerek kalmaz, ürün doğrudan belirttiğiniz adrese gönderilir.

 

9. E-ticaret siteleri avantajlı ama bu avantajın sebebi kalitesiz ürün olabilir.

Online alışveriş sitelerinin mağaza kirası, mağaza çalışan maliyetleri vb. masrafları olmadığı için; yaratılan tasarrufu, tüketicilere daha uygun fiyatlı ürün sunma açısından değerlendirmeleri daha kolaydır. Bu sebeple online alışverişin en büyük avantajlarından biri, aynı ürünleri daha uygun fiyata sunmasıdır.

 

10. Siparişi verdikten sonra paketimin takibini yapamam.

Artık birçok online alışveriş sitesi, sipariş sonrasında müşterilerine sipariş takibi imkanı sunuyor. Bu sayede müşteriler, ürünlerinin kargoya teslim edilmesi, kargo aracına yüklenmesi vb. süreçleri online olarak takip edebiliyor. Ayrıca bazı kargo firmaları, kendi takip numaralarını ileterek müşterilerin hayatlarını kolaylaştırabiliyor.



  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • KAPADOKYA’YA 60 MİLYON DOLARLIK YATIRIM18 Kasım 2024 Pazartesi 14:52
  • İstanbul Boğazı kapatıldı!18 Kasım 2024 Pazartesi 00:06
  • Sivaslı başkanlardan Ahmet Cin'e ziyaret16 Kasım 2024 Cumartesi 17:33
  • Kirvem AK Parti16 Kasım 2024 Cumartesi 17:22
  • Abdullah Gül'den  'İsrail' çıkışı15 Kasım 2024 Cuma 15:23
  • Meteorolojiden kuvvetli yağış uyarısı!15 Kasım 2024 Cuma 09:50
  • Bu merkeze gelenler iş sahibi olacak!14 Kasım 2024 Perşembe 12:08
  • Üretimin Geleceği Endüstriyel Haberleşme Teknolojileri ile Şekilleniyor14 Kasım 2024 Perşembe 11:51
  • Villa ve Yazlık Talebi Rekor Seviyede14 Kasım 2024 Perşembe 11:48
  • Tapusu olanlar dikkat 1 Ocak 2025 son gün!12 Kasım 2024 Salı 16:56
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Duyuru Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 02164912882 05323834739 Faks : 0216 4917113