Öğrencilerin yüzde 83’ü, oyun sayesinde öğrendikleri konuyla ilgili soruları çözebilir hale geldi.
Oyunlar, eğlenceli bir aktivite olmanın yanı sıra öğrenme sürecini de hızlandırıyor. Eğitsel video oyunları yaklaşık 50 yıldır dünyanın çeşitli bölgelerindeki sınıflarda kullanılıyor. Texas A&M Üniversitesi'nde geliştirilen öğrenmeye yönelik bir matematik oyunu, öğrencilerin kalkülüs konusunu daha kolay öğrendiğini gösterdi. 2 binden fazla Texas A&M mühendislik matematik öğrencisini kapsayan araştırmaya katılan öğrencilerin yüzde 79’u, oyunun konu hakkındaki bilgilerini artırdığını ifade etti. Yüzde 83'ü ise oyundan öğrendiklerini sınıfta uygulayabildiklerini açıkladı.
Öğrenciler dersin yüzde 40’ını dinlemiyor
Amerikan Psikoloji Derneği’ne göre, bir öğrencinin sınıfta öğrenim için harcadığı ortalama süre, ders saatinin yüzde 60'ı kadar. Dernek, öğrenmeye ayrılan zamanı en üst düzeye çıkarmanın yolunun öğrencilerin konuyla ilgilenmelerini ve merak etmelerini sağlamaktan geçtiği vurguluyor. Eğitimcilerin öğrencileri motive etmek için oyunlardan destek alabileceğine dikkat çeken dernek, motivasyonu ve katılımı artırmak için tasarlanan eğitici oyunların temel becerileri geliştirdiğinin altını çiziyor. Elementlerin periyodik tablosunu öğrenmek birçok öğrenci için zor görünse de video oyunu oynayan ortaokul öğrencileri tarafından kolayca öğrenilebildiği belirtiliyor.
4 yılda yüzde 51 büyüme
Oyun dünyasının farklı demografik gruplara hitap ettiğini söyleyen IFASTURK Eğitim, Ar-Ge ve Destek Kurucusu Mesut Şenel, “Oyunlar, öğrencilerin başarısızlıklardan ders almalarını ve başarılı olana kadar tekrar denemelerini sağlamanın bir yolu olarak kullanılabilir. Oyun sektörü, eğlenceye olduğu gibi eğitime de katkı sunuyor. Statisa verilerine göre 2025 yılına kadar küresel oyun pazarın 268,8 milyar dolara ulaşacak. Bu seviye, pazarın 2021'deki 178 milyar dolarlık hacmini yüzde 51 ulaşacağına işaret ediyor. Sektörün gelişmesi için sağlanan devlet desteklerini, teşvikleri, hibeleri ve yatırımları girişimcilerle buluşturuyor, ülke ekonomisine katma değer üretmeye devam ediyoruz.” bilgisini verdi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.