Bu sayede, 35 milyonu bulan yolcu kapasitesini de büyütmeyi planlıyoruz" dedi. Karaismailoğlu ayrıca, Sabiha Gökcen ve İstanbul Havalimanı'nı hızlı tren ağıyla buluşturacaklarını söyledi.
Sabiha Gökçen Havalimanı’nın ikinci pisti mayıs ayında hizmete açılıyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Sabiha Gökçen Havalimanı ikinci pist çalışmalarının aralıksız devam ettiğini belirtti. Projede çalışmaların mayısın başında bitirmeyi hedefiyle sürdüğünü dile getiren Bakan Karaismailoğlu, “Mayıs ayında ikinci pisti bitireceğiz. Bitirdikten sonra 35 milyonu bukan yolcu kapasitesini yeni bir kapasite genişletme ihalesi ile artırmayı planlıyoruz" dedi.
SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI HIZLI TRENLE BULUŞUYOR
Bakan Adil Karaismailoğlu, Ankara-İstanbul hızlı tren hattını Sabiha Gökçen ve İstanbul Havalimanı'na ulaştırmak için yaptıkları projede de ihale aşamasına geldiklerini bildirdi. Karaismailoğlu, “Ankara-İstanbul hızlı tren hattı, Gebze'den ayrılarak Sabiha Gökçen Havalimanı üzerinden Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü geçerek, İstanbul Havalimanı'na ulaşıp buradan Avrupa'ya doğru devam edecek. İstanbul Havalimanı'ndaki mevcut metro istasyonumuzla havalimanı arasına bu hızlı tren istasyonu gelecek. İstanbul Havalimanımızı hızlı tren ağımızla buluşturacağız” dedi.
İstanbul Havalimanı'nda basın mensuplarıyla bir araya gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, gündemdeki konuları arkadaşımız Yasin Yılmaz'a değerlendirdi.
GAYRETTEPE ETABI HAZİRANDA HİZMETTE
İstanbul Havalimanı'nın 2022 yılında 65 milyon yolcuya hizmet verdiğini söyleyen Karaismailoğlu, "Önümüzdeki sene en az 70 milyon yolcuyu aşacak. Burası Türkiye'ye yüzyıllar boyu hizmet verecek. Pazar günü açılacak metroyla dünyaya hizmet edecek. Cumhurbaşkanımızın teşrifiyle Kağıthane-İstanbul Havalimanı metrosunu hizmete açacağız” şeklinde konuştu. 3,5 kilometre olan Kağıthane-Gayrettepe kısmını da haziran ayına varmadan açacaklarını dile getiren Ulaştırma Bakanı, yerli ve milli sinyalizasyon sistemini ilk defa bu metroda kullanacaklarının altını çizdi.
KANAL İSTANBUL KENDİNİ FİNANSE EDECEK
Kanal İstanbul projesini de değerlendiren Karaismailoğlu, "İstanbul Boğazı, dünyanın en riskli deniz yollarından biri. Bugün 40 bin gemi geçiyor. Kanal İstanbul tamamen bir ihtiyaçtan doğmuş bir proje” dedi. Projeyle Boğaz'da yükün hafifletileceğini belirten Karaismailoğlu, maliyetini kendi gelirleri ile karşılayacak bir projeyi hayata geçireceklerini vurguladı.
"İBB’de paralar da işler de ortada yok"
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin metro projelerini tamamlamadığına dikkat çeken Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Hem Bakanlığımıza hem de belediyelere devletimiz bir bütçe veriyor. Bu bütçelerle bu yatırımları yapacaksınız, bunlar içerisinde metrolar var yollar var. Ama paralar da ortada yok işler de ortada yok” dedi. Karaismailoğlu, İBB’nin dünyada yapmaya sorumlu olduğu metro hattı üzerine hafriyat döken belediye olarak tarihe geçtiğini söyledi.
"Adana’da projeyi biz devralıyoruz"
CHP'li Adana Büyükşehir Belediyesi'nin de 15 Temmuz Şehitler Köprüsü projesini tamamlamadığını belirten Adil Karaismailoğlu, şunları söyledi: “Maalesef CHP'li belediyelerin halkına hizmette uzak kaldıkları günlerde, biz de vatandaşımızın yaşamını kolaylaştıracak projeleri devir alıp tamamlıyoruz. Adana'daki 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nü, nisan ayında bitirip halkımızın hizmetine sunacağız.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.