• BIST 9465.66
  • Altın 2952.122
  • Dolar 34.4839
  • Euro 36.1941
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 15 °C

Kullanıcılar Kişisel Verilerini Koruyan Marjkalara Güveniyor!

Kullanıcılar Kişisel Verilerini Koruyan Marjkalara Güveniyor!
Yapılan araştırmalara göre günümüzde marka itibarını sağlamlaştırmak kullanıcıların kişisel verilerini korumaktan geçiyor.

Öyle ki kullanıcıların %73’ü kişisel veri güvenliğinin markanın hırsları için ihlal edileceğini düşünüyor. Markaların müşteri sadakati ve güvene dayalı itibarlarını korumaları gerektiğini hatırlatan Siberasist Genel Müdürü Serap Günal, şirketlerin kişisel verileri korumanın uygulanabilir 3 yoluna dikkat çekiyor.

Küresel çapta ses getiren ve etkileri halen devam eden Cambridge Analytica skandalı birçok şeyi değiştirmeye devam ediyor. Özellikle skandal sonrası kişisel verilerin korunmasına gösterilen önem, kullanıcıların marka tercihlerine de yön vermeye başladı. Morning Consult’un 2022 Güven Araştırması’na göre kullanıcıların %94,1’lik ezici çoğunluğu, kişisel verilerinin izinsiz paylaşılması durumunda markayı kullanmayı bırakacağını belirtiyor. Verilerin bilinçli ve yasal bir şekilde kullanılmasının kullanıcı güvenini kazanarak marka itibarını sağlamlaştıran bir unsur olarak öne çıktığını vurgulayan Siberasist Genel Müdürü Serap Günal, kullanıcı ve marka arasındaki güven ilişkisinin veri güvenliğiyle sağlandığının altını çiziyor.

1-265.jpg

Bilinçli Kullanıcılar Bilinçli Markaları Tercih Ediyor

Veri sızıntılarının ve yasa dışı kullanımların artması birçok kullanıcının kişisel verilerinin korunması özelinde endişelenmesine neden oluyor. 2022 Güven Araştırması’nda kullanıcıların %73’ü kişisel verilerini kapsayan gizlilik politikasının marka çıkarı için ihlal edileceğini düşünüyor. Kişisel verilerin korunması yasal çerçevede belirtilse de gizlilik politikalarındaki açıklar istenmeyen sonuçlara yol açabiliyor. Gizlilik politikaları düzgün işlese bile kimi zaman da hackerlerin saldırıları ciddi tehdit yaratabiliyor. Gizlilik politikası güncel, şeffaf olan ve siber suçluların saldırılarına karşı güvenlik önlemleri alan markaların kullanıcılar tarafından ilgi gördüğüne dikkat çeken Serap Günal’a göre markalar, verinin büyüklüğüne ya da çalışılan kişilerin önemine bakmaksızın kişisel verileri koruma konusunda düzenli çaba göstererek kullanıcı güvenini kazanabiliyor. Bu konuda her etkileşimin önemli olduğunu hatırlatan Günal, kişisel verilerin korunması ve marka itibarının zedelenmemesi için her zaman gerekli ve kolay uygulanabilen 3 önemli öneriyi sıralıyor.

2-145.jpg

1. Gizlilik politikanızda şeffaf olun. Güvenilir bir marka olduğunu aktarabilmek ve bu güven itibarını da müşterilere hissettirebilmek için en uygulanabilir yol, kişisel verileri korurken şeffaflığa önem vermek.

2. KVKK uygulamasında profesyonel destek alın. Yasal sınırlarla belirlenmiş kişisel verilerin güvenliğinin nasıl uygulanacağını bilmek yeterli olmayabilir. İşin profesyonellerinden konuyla ilgili destek almak markalara karşılaşacakları sorunlar mücadelede ve kişisel verileri hem idari hem de teknik boyutlar çerçevesinde korumak konusunda ciddi destek sağlayacaktır.

3. Kullanıcıları düzenli olarak bilgilendirin. Gizlilik politikalarının değişmesi ve kullanıcıların bilgilendirilmemesi, kullanıcı güvenini kırarken marka itibarını zedeliyor. Kullanıcılarla gizlilik politikaları konusunda düzenli olarak iletişimde kalmak güven sağlama konusunda katkı sağlayacaktır.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • KAPADOKYA’YA 60 MİLYON DOLARLIK YATIRIM18 Kasım 2024 Pazartesi 14:52
  • İstanbul Boğazı kapatıldı!18 Kasım 2024 Pazartesi 00:06
  • Sivaslı başkanlardan Ahmet Cin'e ziyaret16 Kasım 2024 Cumartesi 17:33
  • Kirvem AK Parti16 Kasım 2024 Cumartesi 17:22
  • Abdullah Gül'den  'İsrail' çıkışı15 Kasım 2024 Cuma 15:23
  • Meteorolojiden kuvvetli yağış uyarısı!15 Kasım 2024 Cuma 09:50
  • Bu merkeze gelenler iş sahibi olacak!14 Kasım 2024 Perşembe 12:08
  • Üretimin Geleceği Endüstriyel Haberleşme Teknolojileri ile Şekilleniyor14 Kasım 2024 Perşembe 11:51
  • Villa ve Yazlık Talebi Rekor Seviyede14 Kasım 2024 Perşembe 11:48
  • Tapusu olanlar dikkat 1 Ocak 2025 son gün!12 Kasım 2024 Salı 16:56
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Duyuru Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 02164912882 05323834739 Faks : 0216 4917113