"Türkiye’de henüz köprü yapacak teknik kabiliyeti, mühendislik bilgisi, tasarım tecrübesi ve birikimi olan bir şirket yok. Bu tarz zor projelerin mühendislik ve tasarımını dünya çapında başarıları olan yabancı şirketler yapıyor, işçiliğini ise Türk müteahhitleri gerçekleştiriyor.
İstanbul Boğazı’ndaki 3 köprü ile 2 tüp geçitte ve İzmit Körfezi’ndeki köprüde Japonların, Güney Korelilerin ve İngilizlerin imzası var. Bu çerçevede Çanakkale Köprüsü de 18 Mart’ta hizmete girmesiyle birlikte Güney Kore mühendisliğinin hesabına yazılacak."
Yukarıdaki satırlar, ulaşım hizmetleri alanındaki haber ve yorumlarıyla tanınan, ulaşım hizmetleri konusunda âdeta duayen bir gazeteci olan Güntay Şimşek'e ait.
Habertürk'te okudum yazıyı.
Okuyunca üzüldüm. En azından inşaat sektöründe başat bir ülke olduğumuzu düşünürdüm, meğer değilmişiz.
En iyi olduğumuz alan inşaat, ama onun da köprü ayağı eksik.
Bu kadar mühendislik fakültelerimiz var, bu kadar, hem de yükseğinden inşaat mühendislerimiz, yine yükseğinden mimarlarımız var...
Çin ordusu kadar mühendislik profesörlerimiz var...
Ama hâlâ köprü yapabilecek kapasitemiz yok...
Ve üstelik bu topraklarda Mimar Sinan'ın izleri var...
Köprü yapamayan bu anlı şanlı yüksek mühendislerimiz, yüksek mimarlarımız akılları sıra Sinan'ı da beğenmezler...
Ne diyordu Cemal Süreya;
"Bütün mimarlar yüksek, mühendisler de
Bir sen kaldın alçak mimar, ey Sinan Usta"
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.