Dinletiye katılan öğrenciler, son dönem Türk Edebiyatı'nın ünlü şairlerinden seçkin şiirleri takdim ettiler. Şiir dinletisi öncesinde ise resim öğretmenin öğrencilerle birlikte hazırlamış oldukları resim sergisi ziyaret edildi. Birbirinden güzel resimlerin görücüye çıktığı sergide öğrencilerin yetenekleri büyük ilgi ve beğeni gördü.
Edebiyat öğretmenlerinin yönetiminde gerçekleşen program okul müdürü Âdem DEMİRTAŞ’ın açılış konuşmasıyla başladı. Ardından okulun eski öğretmenlerinden Pendik İlçe Millî Eğitim Şube Müdürü kendisi de bir edebiyat öğretmeni olan Coşkun OTLUOĞLU söz aldı. Şiirin insan hayatındaki yerinden ve öneminden bahseden kısa bir konuşma yaptı.
Uzun ve yorucu bir çalışma döneminin ardından eğitim öğretimin sonuna girildiği bahar döneminde tatlı bir bahar esintisi gibi bir etkinlikle öğrenciler hem gözlerde hem de gönüllerde hoş hatıralar bıraktı. Katılımcı öğrenci ve velilerin büyük bir heyecanla takip ettiği dinletide, öğrencilerin performansı göz doldurdu. Öğrenciler, şiirlerini temaya uygun hazırlanmış slaytlar eşliğinde okudular. Ses-müzik-görüntü birlikteliğinin sağlandığı şiir dinletisinde, bazı şiirler dramatize edilerek şiirlerin yaşanmış hikâyeleri canlandırıldı. Bazı şiirler de öğrencilerin çaldığı bağlama eşliğinde okundu. “Batmani” ve “Dumani” mahlaslarıyla öğrenciler âşıklık geleneği içerisinde var olan bir “âşık atışması” gerçekleştirdi.
Dinletiye Fatih Anadolu Lisesi İdareci ve öğretmenlerinin yanı sıra Pendik İlçe Millî Eğitim şube müdürleri, Pendik Mal Müdürü, farklı okullardan okul müdürleri ve öğretmenler Pendik Belediyesi Kültür Müdürü ve ekibi ile öğrenci velileri katıldı. Dinleti sonunda bütün katılımcıların ortak fikir ve kanaati dinletinin benzerleri içerisinde seçkin bir nitelikte olduğuydu.
Program sonunda Fatih Anadolu Lisesi Müdürü Âdem DEMİRTAŞ’ öğrencileri bizzat kendisi sahneye takdim etti. Öğrenciler, baştan sona samimiyet ve duygusallığın hakim bir olduğu bir şiir şöleni yaşattılar.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.