Pandeminin sektörü pozitif yönde etkilemesiyle yılın ilk 5 ayında 1 milyar dolar ihracat hacmine ulaşıldı ve büyüme artarak devam ediyor. Cotton Box ise 2021 yılında yurt içinde yüzde 15, yurt dışında yüzde 25 büyüme hedefinde…
Yılın ilk beş ayında 1 milyar dolar ihracat hacmine ulaşılan ev tekstili sektöründe yoğun talep artışı devam ediyor. 2020 yılının aynı dönemine göre ihracatta yüzde 44 oranında yükselişin yaşandığı sektörde, Türkiye’nin globaldeki pazar payı da her geçen büyüyor. Yıl içinde en fazla ihracat 153 milyon dolar ile sektörün ana pazarı Almanya’ya yapılırken, ikinci sırada 119 milyon dolar ile ABD ve üçüncü sırada 49 milyon dolar ile İtalya yer alıyor. Ev tekstili sektöründe dünyada dördüncü, Avrupa’da ise ise birinci sırada olan Türkiye; üretim gücü, teknolojik alt yapısı, lojistik konumu, kaliteli üretim ve geniş ürün çeşitliliği, insan kaynakları sayesinde ihracattaki başarısını hızla artırıyor. Bunun yanı sıra pandemi döneminde tedarik pazarlarındaki kayma ve birçok ülkenin hammadde sorunları yaşaması da Türkiye için yepyeni fırsatlar doğuruyor. Yaklaşık 500 binin üzerinde kişiye istihdam imkanı sunan ev tekstili sektöründe ihracat hacminin 2021 yılında yüzde 15 artırılması hedefleniyor.
Ev tekstilinde yaşanan olumlu gelişmelerin 2021 yılı boyunca devam edeceğini ve ihracatta hızlı bir yükseliş yaşanacağını belirten Cotton Box Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Turgut, “Pandemiyle birlikte evde geçirilen sürenin artması sonucu ev tekstili ürünlerine yönelik yoğun bir ilgi söz konusu. Sektördeki bu talep artışı 2020 yılındaki ihracat hacmimizi doğrudan etkiledi ve yakaladığımız bu ivmeyi 2021 yılında artırarak sürdüreceğimize inanıyoruz. Yakın coğrafyaların yanı sıra Kanada, Mauritius Adası ve Kolombiya gibi uzak coğrafyalardan da ciddi talepler alıyoruz. Yılın ilk beş ayında ihracat rakamımızda yüzde 25 büyüme elde ettik ve yıl sonuna kadar bu rakamı yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Gelinen noktada sektörün elde ettiği bu avantajı koruması, ihracat pazarlarındaki gücü ve üstünlüğünü artırması son derece önemli. Ev tekstili sektörü 500 binin üzerinde kişiye istihdam sunması ve yan sanayiyi beslemesi açısından Türkiye ekonomisi için önemli bir katma değer yaratıyor. Türkiye ekonomisi için bu kadar ciddi bir değer yaratan sektörün markalı ihracat başta olmak üzere bundan sonraki süreçte doğru pazarlarda doğru fiyat politikası ile yer alarak uzun vadeli planlar yapması ve elde ettiği bu pozisyonu koruması son derece önemli ” dedi.
Avrupa’dan Orta Doğu’ya uzanan ihracat atağı…
Ev tekstilinde kaliteli üretimi, yenilikçi tasarımları ve geniş ürün çeşitliliğiyle yurt geneline 1.000’in üzerinde, yurt dışında ise 40 ülkede yaklaşık 450 satış noktasıyla tüketiciye ulaşan Cotton Box; 2021 yılında yurt içinde yüzde 15, ihracatta yüzde 25 büyüme elde ederek 150 milyon TL ciroya ulaşma hedefinde... Balkanlar, Avrupa, Kafkaslar ve Ortadoğu başta olmak üzere ürünlerini dünyanın dört bir yanına ihraç eden ve yurt dışında hızla büyümeyi hedefleyen Cotton Box, pandemi döneminde Almaya, Polonya ve Romanya gibi birçok ülkeden aldığı yoğun talepler sonucu global pazarda marka değeri, prestij ve bilinirlik açısından önemli adımlar attı. 2021 yılı itibarı ile sektörün ihracat rakamlarındaki artışına paralel yurt dışı pazar payını artıran marka, İsveç olmak üzere çok sayıda ülke ile yeni bağlantılar kurdu. Ürdün, İsrail, Lübnan, Almanya, Bulgaristan ve Romanya pazarlarında ise satış hacmini artıran Cotton Box, kısa vadede Batı ve Orta Avrupa, Hollanda, Kuzey Avrupa, Danimarka, Finlandiya, İsveç, Orta Asya ve İskandinav Ülkeleri’ne de girmeyi hedefliyor.
Cotton Box e-ticarette yüzde 200 büyüme elde etti
Pandemi sürecinde mağazaların kapanması ve dijitalleşmenin daha da yaygınlaşmasıyla birlikte ev tekstili sektöründe e-ticaret yeni bir ivme kazandı. Sektörde yaşanan bu gelişmelere paralel olarak e-ticaret yatırımlarına yoğunluk veren Cotton Box, pandemi döneminde aldığı yoğun talep artışıyla e-ticarette yüzde 200 büyüme elde etti. Bu alanda yaptığı yatırımlarıyla tüm dünyada ulaşılabilir olmak isteyen marka, bu sayede ev tekstili sektöründe sahip olduğu pazar payını kısa sürede artırmayı hedefliyor. E-ticaret satışlarında elde ettikleri artışın ileri dönük bazı projelere de ilham kaynağı olduğunu belirten Nuri Turgut, “Bu süreçte global pazarlarda büyüme stratejisinde e-ticaretin büyük bir önem taşıdığını çok net bir şekilde gördük. Rakipler arasında ön plana çıkmak ve global marka olma yolculuğunda hızla ilerleyebilmek için mutlaka dijital dünyaya ayak uydurmak gerekiyor. Biz de bu doğrultuda e-ticaret yatırımlarımızı daha da yoğunlaştırarak, yeni projelere adım atmayı planlıyoruz. Bu sayede dünyanın dört bir yanında var olarak ihracat ağımızı Orta Avrupa’dan Amerika’ya kadar genişletmeyi, yurt içi ve yurt dışında büyüme hızımıza yeni bir ivme katmayı planlıyoruz.” dedi. 2020 yılında yurt içi ve yurt dışı online satışlarda toplam 15 milyon TL ciroya ulaşan marka, 2021 yılında bu sayıyı 25 milyona çıkarmayı hedefliyor.
Mağazalaşma ve bayilik çalışmalarımızı da yoğunlaştırıyoruz…
İç pazarda markalaşma doğrultusunda yaptığı yatırımları dış pazara taşıyarak yurt dışında istikrarlı bir büyüme hedefleyen Cotton Box, ihracat faaliyetlerinin yanı sıra yurt dışında mağazalaşma ve bayilik çalışmalarını da yoğunlaştırıyor. Önemli ihracat payına sahip İran, Kazakistan, Tunus, Gürcistan, Ukrayna ve Rusya gibi ülkeler başta olmak üzeri 25 konsept mağazası bulunan marka, 5 yıl içinde yurt dışı mağaza sayısını 50’ye çıkarmayı hedefliyor. Mauritius Adası, Kolombiya ve Kanada gibi birbirinden farklı ülkelere bayilik vererek ihracat ağını yeni ve alternatif pazarlara da taşıyor. Nuri Turgut, “Yıllık 1.000.000 adet ürünümüz Cotton Box etiketiyle paketleniyor ve dünyanın dört bir yanında tüketici ile buluşuyor. 2021 yılında da yeni pazarlar ve yeni coğrafyalar arayışında olmaya devam edeceğiz. Aynı zamanda uyguladığımız Co Branding stratejimizle o bölgede yaygın olarak tercih edilen zincir gruplarıyla işbirliği yaparak, ürünlerin üzerinde hem o ülkeye ait markanın hem de Cotton Box’ın logosunun yer almasını sağlıyoruz. Bu da ana stratejimiz olan markalı ihracat politikamızdan vazgeçmeden yurt dışı hedeflerimize ulaşma ve yerel gücü kullanarak tüketiciye daha hızlı ulaşma imkanı sağlıyor. Cotton Box olarak girdiğimiz ülkelerde marka tescillerimizi yaparak bugünden yarına yatırım yapıyoruz.” dedi.
Ev tekstili sektörünün güçlü markası…
Kaliteli ve sağlıklı üretim anlayışıyla ev ekstili sektöründe hizmet veren Cotton Box, pamuklu ev tekstili alanında; nevresim takımı, yorgan-yastık grubu, havlu-bornoz grubu, yatak örtüsü ve abiye grubunda yaklaşık 300 çeşit ürünle sektörde güçlü bir konuma sahip. Yenilikçi ve özgün desenleriyle yılda iki kez koleksiyon hazırlayan marka, baskı ve boyama aşamalarında insan sağlığına zararlı hiçbir madde kullanmıyor. Nefes alabilen kumaş ve doğal yapısı sayesinde kullanıcılarına sağlıklı ve konforlu uyku deneyimi yaşatan Cotton Box, trendleri yakından takip eden tasarımlarıyla ev tekstilinde moda algısını da güçlendiriyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.