• BIST 9367.77
  • Altın 2952.122
  • Dolar 34.4839
  • Euro 36.1941
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara 13 °C

Eğitimde Öncelik

Coşkun Otluoğlu
İhtiyaçlar hiyerarşisinde öncelikler vardır. Birisi olmadan diğeri olmaz. Açlık ve uykusuzluk bedenimiz için öncelikle giderilmesi gereken biyolojik bir ihtiyaçtır. Sırasıyla barınma ve güvenlik gelir. Duygusal ihtiyaçlar ve diğerleri hep bu sıraya göre birbirini takip eder. Karnın aç birisinden sanatsal bir eser ortaya koymasını bekleyemezsiniz.

 Eğitimde de öncelikli olarak sıralanmış ihtiyaçlar vardır. Mekân olmadan eğitimde iyi bir aracın varlığı bir çözüm üretmez. Amaç olmadan öğretilecek bir şeyden de söz edemeyiz. Bütün bahsini ettiğim şeyler belirli bir ihtiyaç ile sıralanır ve öncelikli olanlar üzerinde durularak amaca ulaşılacak yolda yürürüz.

  Birinci meselemiz eğitim öğretim saatlerinin verimli kullanılmasıdır. Her öğrencinin ilgiye, yönlendirilmeye ve eğitilmeye ihtiyacı vardır. Bu eğitim öğretim saatlerinde öğrencilerin yetiştirilmesi için öğrencilere gerekli zamanın ayrılmasıdır. Her öğrenci biricik, her çocuk bir tanedir. Sınıf ortamlarında çoğu kez bu biriciklik ve tane hususu gözden kaçırılmaktadır. Toplum psikolojisi ile ferde yaklaşılmakta ve biricik olan değer çoğu kez kurallar ve kalıplar ile incitilmektedir. Her zaman diliminin, her anın fert için değerli olduğu gözden kaçırılmamalı, öğretmenin en önemli işlevinin çocukları hayata bağlayacak bilgileri aktarmada eğitim saatini muazzam derecede verimli geçirmesi için çaba sarf etmelidir.

   Müfredatta belirtilen her ders saati için ayrılmış zaman dilimleri öğrencileri bir sonraki eğitim kurumlarına hazırlamada öncelikli öneme sahiptir. Matematik için ayrılmış haftalık 6 saatlik zaman dilimi her öğrenci için aynı şeyi ifade etmeyebilir. Başka bir öğrenci için fizik, bir başka öğrenci için edebiyat aynı zaman diliminde kazandırılacak davranışlar için yeterli olmayabilir. Bu noktada öğretmeni harekete geçirecek olan şey elindeki ölçmenin sonuçları, zümre çalışmaları ve okul müdürüdür. Her öğrenci için seçilmiş program veya programlar geliştirilmelidir. Ancak birinci şartımız müfredat programlarında her ders saati için ayrılmış zaman dilimlerini her şekilde iyi değerlendirmektir. Bundan sonra ise sıra her öğrenci için hazırlanmış program veya programların uygulanmasıdır. Bu nedenle hafta sonu kursları; proje sınıfları, hazırlık kursları ve takviye kursları olarak adlandırılmıştır. Bunun adı şudur: farklı programlarla öğrencilere istendik davranışları ve bilgileri kazandırmak. Eğer bütün öğrenciler aynı zaman diliminde aynı davranışları kazanabilselerdi zaten farklı programlara gerek kalınmazdı.

 

 Bizim öncelikli olarak gördüğümüz mesele eğitim zaman diliminin en verimli şekilde değerlendirilmesidir. Ders anlatmak, öğrencileri sürekli susturmak ve öğrencilere ders dinlemelerinin ihtarını vermek, bilgileri ezberletmek zamanı doğru kullanmak manasına gelmez. Ders saatini tam değerlendirmenin adı şudur: Öğrenci öğrendiği bilgiden keyif alacak. Bunu sağladığımızda ders saati zaman dilimi tam değerlendirilmiş olur.

Bu yazı toplam 1752 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Duyuru Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 02164912882 05323834739 Faks : 0216 4917113