EĞİTİM; bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir.(ERTÜRK) Eğitim; insan davranışlarında bilgi, anlayış, ilgi, tavır, karakter ve önemli sayılan kişilik nitelikleri yönünden belli değişmeler sağlamak amacıyla yürütülen düzenli bir etkileşimdir.(YILDIRIM) Eğitim; belli amaçlara göre yetiştirme sürecidir. (NURETTİN FİDAN)
Eğitim politikası, geçmişin izlerini taşıyan, bugünün gereksinimlerine yanıt veren, geleceğe yönelik algılamaları bünyesinde taşıyan ulusal bir projedir. Bu proje ulusun yüreği ve sesidir. Bu proje, sürekli (sürdürülebilir), kapsayıcı ve geliştirici olmalıdır.(alıntı)
Eğitim politikaları; üzerinde yaşanılan vatanın ve devletin stratejik konumunu korumak ve geliştirmek için yaşanılan zamana uygun teknolojik donanımı güncel hale getirmek, güvenliğini sağlamak için gereken politikalar üretmek, kültürünü nesilden nesle aktarmak , kültürümüzle örüntülü, değerlerlerimizi davranış haline dönüştürmek, vatanına, milletine, kendisine, anne ve babasına yararlı, sorumluluk sahibi vatandaşlar yetiştirmek için planlanmış, sürdürülebilir stratejilerdir. (MELAHAT CANBAZ)
Eğitim birey için vazgeçilmez bir değerdir. Doğumundan ölümüne kadar insan hep öğrenir. Öğrendikçe de kendini anlamaya, çevresini anlamaya, yaşadığı coğrafyayı ve dünyayı anlamaya başlar. Anlamaya başladıkça, olayların olumlu ve olumsuz yönlerini analiz etme yeteneği gelişir. Eğitim politikalarının kalitesi tam da bu aşamada değer kazanır. Bireyin okuma, anlama, analiz etme yetisini geliştirmesidir. Eğitim; bireyin vatanını, bayrağını, milletini canından önce tutmasıdır. Eğitim bireyin sorumlu olduğu alanların güvenliğini sağlamak için canla başla çalışmayı öğrenmesidir. Eğitim; bireyin vatanının menfaatlerini kendi menfaatlerinden üstün tutmasıdır . Eğitim bireyin vatanı için, milleti için, bayrağı için gayretle çalışmayı öğrenmesidir. Eğer eğitim, bireyin bu yetilerini geliştirmiyorsa bu eğitim politikaları ezbercilikten öteye götürmez. Bireyin bu değerlerini ve okuma, anlama, analiz etme yeteneğini geliştiren bu eğitim politikalarının, eğitimin temel amaçlarıyla koordineli çalışması esas olmakla birlikte, SÜREKLİLİĞİ DE ÇOK ÖNEMLİDİR. Bu politikalar sürekli olmalıdır. Üzerinde afaki çok büyük değişiklikler yapılamayacak şekilde temel amaçlara hizmet edici, yapıcı ve geliştirici alt hedefler üzerinde ancak revize çalışmaları yapılabilmelidir.
Bir milletin devamlılığını sağlayabilmesi, dünya üzerinde söz sahibi olabilmesi, eğitime verdiği önemle ilgilidir. Yani eğitim; bir devletin hazinesidir. Eğitime verilen önem, kesinlikle ayrılan bütçe ile sınırlı değildir. Eğitime yapılan milyonlarca liralık yatırımların başarıya ulaşabilmesi de uygulayıcıların liyakatlarıyla, aldıkları ve almayı başarabildikleri sorumlukla bağlantılıdır. Vatan millet kaygısı taşıtmayan, sorumluluk almayı sağlamayan, eğitime yapılan yatırımlar, ayrılan bütçeler yine başarıya ulaşamayacaktır. Aslınca eğitim politikalarının başarıya ulaşabilmesi yine eğitimde kilitlenmektedir. ‘HZ. Ali (RA) dediği gibi; Devlet Malından Bir Hırka Alan Savaşta Ölse Bile Şehit Olmaz.’ sözüne duyarlı, değerler eğitimiyle donanımlı bireyler yetiştirilmesidir, bence esas olan. HZ. Ömer(RA) yaptığı gibi; devlet işlerinde devletin lambası, özel işlerinde kendi lambasını yakmayı edep haline getirecek bir nesil yetiştirmektir, esas olan. Bence eğitim; bireyin işini en iyi şekilde yapmasını sağlayıcı ahlaki değerler kazandırmaktır. Vatanını çok seven işini iyi yapar, anlayışını geliştirmelidir, eğitim. Yaptığı işin sorumluluğunu fazlasıyla alan nesiller yetiştirmektir, esas olan. Kendi malına verdiği önemi, devletin malına da göstermek zorunluluğu ve sorumluluğu hisseden bireyler yetiştirmektir, esas olan. Kendisinde olmasını istediği bir şeyin, fazlasını karşısındaki kişi de de olmasını isteyen nesiller yetiştirmektir, esas olan. Milli menfaatleri, kendi menfaatlerinin üzerinde tutan nesiller yetiştirmektir, esas olan. Bir yerlere gelmek için kimseye eğilmeyen, gayretiyle bir yerlere gelmenin hem dinen, hem ahlaken doğru olduğunu inanan, bireyler yetiştirmektir, esas olan. Birilerinin selamını değil, Allah’ın selamını söyleyen nesiller yetiştirmektir, esas olan. Zengin ve fakiri ayırt etmeyen, insana insan olduğu için kıymet verecek nesiller yetiştirmektir, esas olan. Sırf menfaati için etkin çevrelerin peşinde değil, Allah’ın peşinde koşan, isteğini gayretiyle ve duasıyla taçlandırmayı bilen, nasibe inanan, teslimiyeti kuvvetli nesiller yetiştirebilmektir, esas olan. En son söyleyeceğini ilk baştan söylemeyen nesiller yetiştirebilmektir, esas olan. Yapacaklarını; istişare ve analiz ederek uygulamaya geçiren, ben duygusunu köreltmiş, biz duygusunu ön plana çıkarmayı başaran nesiller yetiştirebilmektir, esas olan. Esas olan; vatanını, milletini, bayrağını seven nesiler yetiştirmektir. Bütün bunlara hizmet eden eğitim politikaları üretebilmektir, esas olan. Kendi kültürümüzün geçmişi ve geleceği ile bağlantılı politikalar üretebilmektir , esas olan. Esas olan; bu politikaların uzun vadede uygulanıp, sürdürülebilmesidir.
GEREKTİĞİNDE VATANI İÇİN CANINI VEREBİLECEK NESİLLER YETİŞTİREBİLMEKTİR ESAS OLAN…
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.