Bünyesinde ana okulu, ilkokul ve orta okulun bulunacağı İyi Dersler Okulları, 25 yıllık yayın tecrübesini eğitim alanına taşıyan Eksen Yayıncılık’ın bir markası olarak Kurtköy'de önümüzdeki eğitim ve öğretim döneminde faaliyete başlayacak.
Kayıt almaya başladıkları bilgisini veren İyi Dersler Okulları Genel Müdürü Mustafa Çalıkçı, yepyeni bir eğitim anlayışıyla Pendikli öğrencilere hizmet vereceklerini söylüyor.
AYDD, (Akademik Gelişim, Yetenek Gelişimi, Değer ve Erdem Gelişimi ve Dil Öğretimi) başlığı altında 4 ana temel üzerine eğitim faaliyeti yürüteceklerini kaydeden Genel Müdür Çalıkçı, uygulamaya koyacakları eğitim modelinin ezberci eğitim modelleri dışında araştırmaya geliştirmeye ve üretmeye odaklı bir model olduğunu söylüyor. Çalıkçı, Modelin öğrencilerde geliştirmeyi amaçladığı dört temel hedefi şöyle açıkladı;
AKADEMİK GELİŞİM :
Başarı kavramı sadece “ezber” ve “hatırlama”dan ibaret değildir. Kişinin yetkinliği ve becerisi geliştirilebilir. İyi Dersler Okulları’nın, kişinin akademik yetkinliği ve becerilerini ölçümleyerek oluşturduğu AYDD eğitim modeli, bütünleşik ve kalıcı bir eğitim yöntemi sunmaktadır. Teori ve pratiğin birleştirilmesi ile atölye ortamlarında sıra dışı düşünme ve yeni fikirleri üretebileceklerini öğrencilerimize aşılıyoruz. Kavramları basitten zora doğru somutlaştırarak, salt ezbere dayanmayan model ve yöntemlerle öğrenmelerini ve hayata bir adım önde başlamalarını sağlıyoruz. Kişiye özel, öğrenme yöntemleri ve çoklu zekâ kuramlarını dikkate alarak zenginleştirilen dersler ile okulu zevkli hale getiriyoruz. Değişim ve gelişime açık güçlü eğitim kadroları, öğretmen akademisi programlarıyla sürekli kendini yenilemektedir. Velilerimizle birlikte süreçleri ölçüyor, denetliyor ve değerlendi- riyoruz. Problemlerin erken fark edilmesi, eksik alanların tespitinin, sorunların çözümü ve telafisini kolaylaştırdığını biliyor ve altyapımızı ona göre şekillendiriyoruz.
YETENEK GELİŞİMİ
Her çocuk özeldir ve her birey farklıdır. Bizler bunun farkındayız. Bireysel projeler ve kişiye özgü anlayışla çocuklarımızda or taya çıkardığımız yeteneklerini geliştirerek ve pekiştirerek kendini tanıyan özgüveni yüksek bireyler olmalarını sağlıyoruz. Atölye çalışmaları ile öğrencilerimizin yeteneklerini geliştiriyor, akademik eğitimlerini bu çalışmalarla destekliyoruz. Yaratıcı Yazarlık, Robotik, Kod Yazılımı, Gastronomi, Ahşap ve Tasarım, Geleneksel El Sanatları, Geleneksel ve Modern Danslar, Akıl Oyunları Atölyelerimiz uygulama alanlarımızdan bazılarıdır. “Dinleyen Öğretmen” anlayışıyla öğrencilerimizin her birine, proje asistanları atanmaktadır. Tüm gelişim ve eğitim süreçlerini, aile ile birlikte proje asistanlarımız ve danışman öğretmenlerimiz, takip ve kontrol etmektedirler. Öğrencilerimizin sosyal sorumluluk projeleri ile yeni çevre ve arkadaşlıklar edinerek sosyalleşmelerini destekleyip, inisiyatif alabilme ve karar verme becerilerini ön plana çıkarmaktayız. İyi Dersler Okulları, sürdürülebilir bir dünya için çevresel problemlere de duyarlı insan yetiştirmenin önemi ile hareket etmektedir. Onlara, gelecek nesillerin yaşayacağı dünyayı bugünden kurgulayanlar olduğunu hissettirecek bir anlayışı önemsemektedir.
DEĞER ve ERDEM GELİŞİMİ :
Eğitim, bir değer oluşturma eylemidir. Tüm insanlık tarafından da kabul edilen değerleri, davranış haline getirme işidir. Çocuklarda benlik oluşturulurken, benlik saygısı da oluşturulmalı ki, şartlara göre değişen değil, evrensel insani değerlere göre şekillenen bireyler olsunlar. İyi Dersler Okulları’nda değerler eğitimi, toplumu- muzun kodlarında yer alan pozitif davranışların bir bütünüdür. Bir birey haline gelen öğrencilerimizin aldığı değerler eğitimi ile bir sorun ya da toplumsal bir olayda karşılaştığı durumlarda sorunun çözümün- de ve olaya bakış açısında insani ve toplumsal değerleri göz önünde bulundurarak çözüme kavuşturması hedefl enir. Milli ve evrensel insani değerlere sahip çocuk, mutlu ve başarılı bir yaşama adım atacaktır.
DİL ÖĞRETİMİ :
Dili öğrenmenin en güzel yolu, dilin içinde ya- şamaktır. Bu sebeple, İyi Dersler Okulları’nda, ortam bu ihtiyaca göre hazırlanmaktadır. Çünkü yabancı dil öğretimi yaşamın gerçeklerine paralel olarak, dinleme, konuşma, yazma ve okuma ağırlıklı olmalıdır. Ve en önemlisi pratiğe dayalı olmalıdır. İyi Dersler Okulları’nda, AYDD modeli çerçevesin- de oluşturduğumuz programlarla multidisipliner yaklaşımla öğrenciler derslerde, etkinliklerde ya da uygulamalarda yoğun bir dil eğitimi almaktadırlar. Dili, yaşayarak öğrenmelerine zemin hazırlamak için: Teknolojik alt yapı ve donanım zenginliğine sahip dil atölyelerinde, öğrenme süreci, etkin hale getirilmektedir. Türk ve yabancı öğretmenler (native speaker) ile öğrencilerimizin, akıcı ve doğal İngilizceyi öğrenmeleri ve konuşmalarını sağlıyoruz. Öğrencilerimize seçmeli olarak ikinci bir yabancı dil
AYDD MODELİ ; NASIL UYGULANIYOR.
AYDD modeli; ezberciliğin ötesinde bir öğrenme konseptidir.
Diyelim ki, Ders Fen Bilgisi. Konu: Sürtünme. Süre: 40 dakika. Bir, öğrencinin derse hiç katılmadan algılama süresinin ne kadar olduğunu söylüyor uzmanlar? - 20 dakika.
İşte sistem burada başlıyor: İkinci 20 dakika çocuklarımıza konu ile ilgili detaylı örnekler verilerek, öğrencilerin derse aktif katılımıyla öğrenme zevkli hale getirilip kolaylaştırılıyor
Ders sonunda teneffüse çıkan öğrenci, aynı konunun magazinel detaylarını “danışman öğretmen” eşliğinde koridor duvarlarındaki, kısa bilgi içerikleri ile pekiştirerek öğreniyor.
Öğleden sonraki atölye saatinde dersin konusu, öğrencinin dikkatini çekecek ilgisini arttıracak, yöntemlerle -örneğin ahşabın sürtünme ilişkisini- fark edecek deneyler ve uygulamalarla, konunun şekillendirilmesi sağlanıyor.
Böylece çocuk derste gördüğü teorik konunun bir pratik yansıması ile eğlenceli bir şekilde buluşuyor. Aynı şekilde, öğrencinin evde de bu konunun basit detayları ile karşılaşması, farkına varmasını sağlayacak basit gözlem ödevleri veriliyor. Aile ile dijital ortamda gerçekleştirilen birliktelik ile evde konuların kolaylıkla pekiştirilmesi sağlanıyor. Böylece aileyi de eğitim sürecinin içerisine çekerek beraber öğrenme ve öğrencisinin eğitimsel gelişimini de takip etme şansI veriliyor.
Teori ve pratiğin gözlemlerle birleştiği bilgi katmanlarına erişmiş öğrenciye sonraki günde gerçekleştirilen etüt saatinde danışman öğretmen ya da proje asistanları tarafından yeni örnek ve çözümleri ile konu tekrar ediliyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.