Union İstanbul’un Ajans Başkanı Mehmet Erkmen konuyla ilgili görüşlerini aktarıyor.
Reklamlar, bir ürünü tercih etme noktasında tüketicinin kararını etkileyen en önemli faktörlerin başında geliyor. Çünkü insanlar ihtiyaç duydukları ürünleri genellikle reklamlarda görerek ve etkilenerek satın alma kararı veriyorlar.
“Reklamda ilk basamak marka güveni oluşturmaktır” Hedef kitlenin ihtiyaçlarını doğru saptayan ve bu ihtiyaçları doğru analiz edebilen reklamların hedefe ulaştığını belirten Union İstanbul’un Ajans Başkanı MehmetErkmen, reklamların belli bir denetim çerçevesinde yapılmasının gerektiğini söyledi.
Markalar için reklamlarda en önce güvenilirlik ve farkındalık oluşturulması gerektiğini belirten Erkmen, “Bu süreç sayesinde marka ile tüketici arasında bir bağ kurulmasıdaha kolay oluyor. Ve hatta bu ilişki sayesinde tüketiciler doğru marka algısı ve doğru bir satın alma kararı veriyor. Bunun sonucunda da ‘güvenilir marka’, tüketici için marka sadakati oluşturur” dedi.
Reklamlar nasıl başarıya ulaşır?
Reklamların 360 derece iletişimle başarılı olacağını belirten Erkmen, “Gelişen teknoloji artık hayatımızın her noktasında bize yardımcı oluyor. En son yapılan araştırmalarda; markaların itibar çalışmaları için yazılı basın çok önemli. Birçok marka, gazetelere ilan veriyor. TV reklamları, her dönemde olduğu gibi pastadaki en güçlü mecra olarak karşımıza çıkıyor” diye açıkladı.
Erkmen: Reklam, markaya ölçülebilir dönüşler sağlıyor
Doğru mecra, doğru zaman ve yerinde yapılacak reklam çalışmalarının tüketici ile marka arasında daha uzun soluklu ilişkiler kurduğunu; doğru konumlandırmanın isemarkanın vermek istediği mesajı hedefe ulaştırdığını belirten Erkmen, “Union İstanbul olarak, çağın getirdiği tüm yenilikçi trendleri takip ederek müşterilerimiz ile tüketiciler arasında köprüler kuruyoruz. Bu aşamada mecralar ile olan güçlüilişkilerimizi kullanıyor, müşterimizin hedef kitlesine uygun doğru mecraları kazançlıalanlara dönüştürüyoruz.”
Öte yandan reklamların etkili olması için önerilerde de bulunan Union İstanbul Ajans Başkanı Mehmet Erkmen;
“Bir gazete ya da dergide yer alan reklamın büyüklüğü arttıkça, algılanmaolasılığı artacaktır.
Aynı şekilde hareketli, renkli yazı ve resimler ya da uyarıcıdaki kontrastlar mesajın daha kolay algılanmasını sağlayacaktır. Mesajın tekrarlanması da, mesajın algılanma şansını arttıracaktır.
Reklam iletişiminde mesajın bireyde belirli ihtiyaçları yaratması, ilgi çekici olması ve amacına uygun olarak iletilmesi kolay algılama ilegerçekleştirilebilmektedir.
Algılama, reklamın algılanması, tüketicide yaratılmak istenen imajın yaratılması, markanın konumlandırılması ve mesaj arasındaki ilişkinin sağlanabilmesi bakımından pazarlama stratejileri için önemli bir unsurdur” diyebelirtti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.