Eğitim sistemimizde son yıllarda öğrencilerimizin toplum hizmeti yapmaları hedeflendi. Lakin öğrencilerin gönüllü olarak topluma ne tür hizmetler verebileceğine dair örnek çalışmalar çok fazla sunulamadı. Konu, okul kulüpleriyle ilintili olarak yapılmaya çalışılsa da amaçlara tam olarak ulaşılabilmiş değil. Bir başka deyişle tüm öğrenciler söz konusu hizmetin tam olarak alıcısı ya da vericisi olamamışlardır.
Eğitim sistemimizde bir diğer yeni yaklaşım ise değerler eğitiminin öğrencilere ne kadar verilebildiği hususudur. Değerler eğitimi konuları nedir derseniz? Kısaca, sevgi, saygı, dostluk, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, barış, vefa, vatan ve bayrak sevgisi, cesaret, doğruluk-dürüstlük ve onurlu olmak gibi sıralanabilir. Bu kavramlara evrensel bazı bakış açıları da ilave edilebilir mesela “çevre” gibi…
Çözüm:
Lise öğrencileri değerler eğitimi konularını ortaokulda toplum hizmeti olarak “sunu” yapabilirler. Ortaokul öğrencileri de, ilkokul öğrencilerine “sunu” yapabilir.
Böylece, üst sınıflar, alt sınıflara kısa bir seminer icra ederek değerler eğitimi konularını toplum hizmeti olarak vermiş olurlar. Alt sınıflar da toplum hizmeti almış alma duygusuna kavuşurlar.
Bu programda, değerler eğitimi konuları, öğrencilere gruplar halinde ya da bireysel olarak paylaştırılmalıdır. Böylece, öğrencilerimiz, sunu hazırlayacağı konuyu araştırarak öğrenirken, söz konusu değeri daha da içselleştirir. Dahası değerlerimizi yaşantılarında davranış haline dönüştürürler. Ayrıca bilgi teknolojilerini doğru amaçla kullanmış olurlar.
Bu program yahut proje ile öğrencilerimizin özgüvenlerinin gelişmesi sağlanır. İlaveten birlikte çalışma alışkanlığı da edinirler.
Bu çalışma ile değerler eğitimi konularının hedeflerine toplum hizmeti yapılarak ulaşılmış olur.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.