TUZLA HALK EĞİTİMİ MERKEZİ’NDE PROJELER BİTMİYOR
Tuzla Halk Eğitimi Merkezi çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. 2014 Aralık ayında göreve gelen Tuzla Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Metin ÇANGIR, halk için eğitim, eğitim için tuzla halk eğitim sloganıyla çalışmaya devam ediyor.
ULUSLARARASI PROJELER
- ERASMUS+ KA2 UMUT ÜLKESİNDE YAŞAMLARI YENİDEN KURMAK PROJESİ (koordinatör)
- ERASMUS+ KA201 CEVHERLERİN KEŞFİ (ortak)
- ERASMUS+ KA1 ADIM ADIM KODLAMA VE YENİLİKÇİ DİJİTAL EĞİTİM PROJESİ (koordinatör)
- ERASMUS+ KA1 YAPABİLDİĞİM KADAR VARIM (Yeni Başvuru Başvuru Sahibi)
- ERASMUS+ KA2 ELLERİN SESİ (Yeni Başvuru Başvuru Sahibi)
- ERASMUS+ KA2 DEZAVANTAJLI BİREYLERİN ÖĞRETİM UYGULAMALARININ GELİŞTİRİLMESİ(Yeni Başvuru Ortak)
ULUSAL PROJELER
- POTANSİYELİMİ KEŞFET, GELECEĞİMİ AYDINLAT PROJESİ (işbirlikçi)
- NESLİMİZ TARİH YAZAN BÜYÜKLERİNİ TANIYOR (ortak)
- GİRİŞİMCİLİKTE ÖNCE KADIN PROJESİ (ortak)
- BAĞIMLI OLMA SAĞLIKLI OL PROJESİ (ortak)
- ANADOLU DÜNYA DOLU (Yeni Başvuru ortak)
YEREL PROJELER
- YETENEK AVCISI PROJESİ
- BEN İSTANBULUM PROJESİ
- ENGELLERİ AŞIYORUZ PROJESİ
- EĞİTİMDE SOSYAL MEMNUNİYET PROJESİ
- NE OLURSAN OL GEL
- HER HAFTA BİR SEMİNER BİR SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
- DOĞA DOSTU OKULLAR PROJESİ
ERASMUS+ UMUT ÜLKESİNDE YAŞAMLARI YENİDEN KURMAK
Erasmus+ KA2 Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar (Yenilik Geliştirme) Projesi
Projenin süresi: 24 ay
Proje Destekçisi: Türkiye Ulusal Ajansı
Proje Yürütücüsü: Tuzla Halk Eğitimi Merkezi
Proje ortakları:
-Tuzla Kaymakamlığı
- The Institute of Entrepreneurship Development (Enstitü) – Yunanistan
- Comune di Magenta – İtalya (Magenta Belediyesi)
- Integration För Alla – İsveç (STK)
- Association Terra Vera – Slovenya (STK)
- Stowarzyszenie Klub Sportowy ACTIVITA – Polonya (STK)
Bu proje ile ortak ülkelerde bulunan mülteci ve göçmenlerin, içinde bulundukları topluma sosyal ve ekonomik açıdan entegre olmalarına yardımcı olmayı hedeflemektedir. Bu bağlamda projemizle hedef grupların temel ve anahtar becerilerini arttırarak topluma uyumlarını kolaylaştırılması amaçlanmaktadır. Projenin başında bölgemizde ve ortak ülkelerde bulunan mülteci ve göçmenler hakkında güncellenmiş verileri toplamak hedef grubu doğru tanımlamak amacıyla ihtiyaç analizi çalışması gerçekleştirilecektir.
Bu hedefleri gerçekleştirmek amacıyla proje ortağı ülkelerdeki ortaklarımızla birlikte 2 modül oluşturulacaktır. Bu modüllerden birincisi, sosyal entegrasyonu sağlamaya yardımcı olacak en önemli araçlardan biri olan ev sahibi ülkenin dilini öğretmek amacıyla “Dil Eğitimi” modülüdür.Projenin diğer önemli bir faaliyeti ise, mültecilerin ve göçmenlerin temel dijital becerilerini ve dijital okur yazarlığını arttırmak amacıyla ortaklarla birlikte ‘’Dijital Okuryazarlık’’modülü oluşturmaktır.
ERASMUS+ OUR WORK TO EXTRACT ORES PROJESİ
Türkiye Ulusal Ajansı tarafından finansman desteği almaya layık görülen proje, Tuzla İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzün Koordinatörlüğünde hazırlanmıştır. Öğrencileri yeteneklerine göre keşfetmede, Avrupa´daki yenilikçi eğitim müfredatını ülkemize getirmek için tasarlanmış Öğretmen Eğitimi odaklı Projenin ortakları Romanya, Makedonya, Polonya, Tapduk Emre İlkokulu’dur ve Tuzla HEM’ dir.
ERASMUS+ ADIM ADIM KODLAMA VE YENİLİKÇİ DİJİTAL EĞİTİM PROJESİ
Projenin önceliği BİT´nin aktif olarak kullanılarak personelin dijital kodlama, iletişim becerileri, dijital öğrenme artırılmasında aktif bir element olarak kullanılması amaçlanmıştır.
Bu kapsamda İrlanda Duplin´de gerçekleşecek; bilişim, iletişim, kodlama, dijital öğrenme konulu kurs Ağustos 2018 tarihinde gerçekleşecektir.
Kursun amacı, katılımcıların BİT´i sınıf ortamında kullanmalarını ve edindikleri becerileri öğretmek ve öğrenmek için BİT kaynaklarını kullanmak ve uygulamak için kullanmalarını sağlamaktır.
Pratik BİT araçlarının bir dizi kullanımına rehberlik ve nasıl öğrencileriyle öğretme ve öğrenme süreçlerine edilecektir. BİT´in öğrencilerin öğrenmesini nasıl geliştirebileceğini ve müfredatta öğrenme hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olabileceklerini yansıtılacak. BİT´i sınıfta kullanmalarını ve öğretme ve öğrenme için BİT kaynaklarını kullanmalarını ve oluşturmalarını sağlanacak öğretmenler ayrıca, Bilgi ve İletişim Teknolojisinin sınıftaki eleştirel okuryazarlık kavramını ve öğrencilerin öğrenimi için içerdikleri sonuçları yeniden tanımlayabileceği yolları analiz etmek için oturumlar düzenlenecektir.
ERASMUS+ YAPABİLDİĞİM KADAR VARIM
Projenin önceliği engellilerin eğitiminde aktif olarak yer almaları sağlamaktır. Farklı konuları bir araya getirerek öğretimde yeni yollar sağlamayı ve bu beceriye sahip öğretmenlerimizin sayısını artırmayı hedefliyoruz. Dezavantajlı grupların topluma entegre edilmesi ve eğitimi alanında yapılan nitelikli çalışmaları keşfetmek, kurumumuzun daha fazla nitelikli personele ihtiyacının olması, uluslararası bir vizyon ve bir okul politika planı geliştirmek, projelerin kalitesini sağlamak ve müfredata ilişkilendirmek, iletişim ve yurtdışı ortakları ile kültürlerarası işbirliği yapmak amaçlanmıştır.
İspanya Madrid´ de gerçekleşecek yapılandırılmış kurs (7gün) engelli bireylere yaklaşım ve iletişim, engelli bireyle göz kontağı kurma süresinin artırılması gibi konuları içermektedir. Kurs 01-06.02.2019 tarihinde gerçekleşecektir. 21. yüzyılda insanlar, küresel bir dünyada rekabet edebilmek için engelli bireylerin fazlasıyla topluma entegre edilmesine ihtiyaç duymaktadır. Avrupa Komisyonun öncelikleri arasında yer alan engelli bireyler için; kurumumuzda eğitimcilerimiz için engelli okuryazarlığı kazandıracağız.
NESLİMİZ TARİH YAZAN BÜYÜKLERİNİ TANIYOR PROJESİ
Tuzla ilçesinde öğrenim gören gençlerin yabancı kültürlerin etkisinden sıyrılarak sahip olduğumuz öz kültür ve medeniyet unsurlarını ve bunların inşasına katkı sunan dini-milli mimarları tanımalarını sağlamak, özellikle gençlerimiz arasında kendi kültürel değerlerini yeterince tanımamaktan kaynaklanan özgüven kaybı ve kimlik çatışmasının önüne geçmek, tarih sahnesinde bilgisi, birikimi ve donanımı ile yer almış tarihe yön vermiş bu şahsiyetleri gençlere rol model olarak tanıtarak kendi yaşam tarzlarında bunları örnek almak ülkemiz için gelecekte önemli bir yere sahip olduklarını kavratmak, ülkemizin öncü liderleri ve geleceğimiz olduklarını hissettirmek, milli kültürünü özümsemek ve yaşamlarında yansıtmak, tarihine, geçmişine, ecdadına, kültürel değerlerine sahip çıkan, milli ve manevi değerlerin farkında genç bir kuşak oluşturmak amaç edinilmiştir
BAĞIMLI OLMA SAĞLIKLI OL PROJESİ
İstanbul Tuzla’daki ortaokul ve lise çağındaki örgenciler ve ailelerine etkinlik temelli uygulamalarla, milli ve manevi değerleri edinmeleri, kişiliklerini güçlendirmeleri, sağlıklı ve sosyal bir yaşam sürmeleri ve karakter gelişimi yoluyla riskli davranışlarını değiştirmelerini sağlamak projenin konusunu oluşturmaktadır. Çocuk ve gençlere yasam becerileri kazandırarak karar verme becerilerini geliştirecektir. Çocuk ve gençlerin topluma yararlı bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunacaktır.
Çocuk ve gençlerde karar alma, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde proje faaliyetlerine aktif katılımını sağlayarak çocuk ve gençleri sağlıklı yasama, sosyal ve kültürel faaliyetlere yönlendirilecektir. Projede değerler eğitiminin verilmesiyle sosyal faaliyetler ve çok yönlü etkinliklerin kullanılması sağlıklı davranışların pekişmesini sağlayacaktır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.