EU5 standartlarına uygun yenilenen ürün gamıyla kullanıcı karşısına çıkan Yamaha yılın ilk 8 ayında 9014 satış adetine ulaştı. R25 Kadınlar Kupası, Kadın Ustalar Platformu ile yaptığı iş birliği, çevre bilinci ile oluşturduğu ‘Umut Ormanı’ gibi hayata geçirdiği yeni sosyal sorumluluk projeleri ile öncü olacak Yamaha sektörde sorumluluk bilincini yükseltmeyi hedefliyor.
Son 2 yıldır mobilitenin öne çıkmasıyla canlanan motosiklet dünyasına yeni kullanıcıların dahil olması ve kargo sektörünün hareketliliği sayesinde pazarda trafik kayıtlarına göre 2021’nin ilk 7 ayında yüzde 25’lik artış yaşandı. Hızla büyüyen pazarda Yamaha Motor Türkiye’nin satışları yılın ilk 8 ayında 9.014 adede ulaştı. Yüzde %16’lik büyüme gerçekleştiren Yamaha yenilenen ürün gamını premium hizmet, satış sonrası destek ve aksesuar çeşitliliği ile tamamlayarak 2021’i 13.500 adet satış ve yüzde 20 büyüme ile kapatmayı hedefliyor.
Kullanıcıda her yıl olduğu gibi bu yıl da scooter ilgisi devam ediyor. Yamaha’nın 50cc, 125cc ve 250cc scooter modellerine ilgi çoğaldı. Ayrıca kurye sektöründeki canlılıkta bu segmentte büyüme yaşanmasına sebep oldu. XMAX ailesi, NMAX modelleri ve 250cc MT-25/R25 gibi ürün gruplarını içine alan middle segmentinde gerçekleştirdiği satışlarla 10 yıldır segment liderliğini sürdürüyor. Yamaha 2021’de yedek parça, aksesuar ve sürüş ekipmanlarında daha rekabetçi olarak daha erişilebilir ürünler pazara sundu. Kusursuz tasarımlar ve öncü teknolojiler geliştiren Yamaha 2021 yılında yenilenen modelleriyle stoklarını güncelledi. Yamaha yetkili bayilerinde NMAX 125, D’elight, XMAX 250, TMAX Tech MAX, R1, R7, MT-09, MT 07, Tenere 700, Tracer 9, Tracer 7, XSR900 VE XSR125 gibi öne çıkan modeller satışa çıktı. Pandemi etkisiyle hızla dijitalleşen dünya erişim açısından büyük bir konfor alanı oluştururken, herkes için erişim şartlarını eşitledi. Bu yıl ilki gerçekleşen ‘Autoshow 2021 Mobility’’de yer alan Yamaha yeni modellerini, hizmetlerini ve aksesuar çeşitliliğini online olarak motosiklet kullanıcıları ile buluşturdu. “Dijitalleşme bizim pandemi öncesinde de gündemimizdeydi” diyen Yamaha Motor Türkiye Ülke Direktörü Hakan Kaya “MyGarage ve MyRide uygulamamızla hem ürünlerimizi Yamaha kullanıcılarına dijital alanda hareket alanı oluşturduk” dedi.
Motosiklet kayıtlarında %25 artış var.
Bundan 66 yıl önce Japonya'da Genichi Kawakami'nin uçak pervaneleri üretiminde kullanılan tezgahlarda motosiklet tasarlamasıyla doğuşunu başlatan Yamaha tüm dünyada milyonlarca kişiye ulaşıyor. Sürüş performansı ve teknolojisiyle motosiklet dünyasına yön veren modeller geliştiren Yamaha Motor, aynı zamanda bir hayat tarzı kurguluyor. Daha özgür, daha mobil ve daha yaratıcı olma fırsatı veren Yamaha motosikletler, özellikle hizmette Kando felsefesi ile birleşince kusursuz bir sürüş deneyimi yaşatıyor. “Kuruluşumuzdan bu yana en mükemmele ulaşmak için çalışıyoruz” diyen Yamaha Motor Türkiye Ülke Direktörü Hakan Kaya “motosiklet kültürüne ve güvenliğine düşkün olanların tercihi olmaya devam ediyoruz. Hizmet yaklaşımlarımızla her zaman tüketicimizin beklentilerini aşmayı hedefliyoruz. Kullanıcının ihtiyacı olan kaskodan, garantiye, aksesuardan, servis hizmetlerine kadar her alanda Yamaha kalitesini yaşatıyoruz. Türkiye’de motosiklet kültürünün yaygınlaşması, kullanıcı sayısının artması için çalışıyoruz. Bu sene motosiklet kayıtlarında %25 gibi bir artış var. Kullanıcı sayısının 2021’de 240.000’lere ulaşmasını bekliyoruz. Ancak nüfusa oranla tabi ki bu sayı oldukça düşük. Dövizde yaşanan artışa bağlı motosiklet pazarındaki fiyat artışı, vergi yükleri gibi çeşitli nedenler bizi zorlasa da arz talep dengesini doğru kurmaya çalışıyoruz. Stoklarımız yenilendi. Yeni modellerimiz tüketici ile buluşuyor. Yılın başında bu yıl yenilikler yılı olacak demiştik hepsini bir bir gerçekleştirmeye başladık. Tüm yeni modeller bayilerimizde yerini aldı. Uydu Bayilerimizin sayısı 6’ya ulaştı. Bize ulaşamayan müşterimize biz yerinde ulaşıyoruz. Yamaha bayi ve servis noktalarımız yenilenerek tüm müşteri ihtiyacını yerinde karşılıyor, yenilikçi çözümlerle tüketici ihtiyaçlarına doğru odaklanarak müşterileriyle sürdürülebilir ilişkiler kuruyoruz” dedi.
3 bin ağaçlık “Umut Ormanı” oluşturuyor.
Sürdürülebilir bir dünya yaratma arayışı çabası hızla devam ederken sahip olduğumuz doğal kaynakların korunmasına yönelik farkındalık gittikçe artıyor. Özellikle bizim gibi global markalar üzerine düşen görevi yapmalı diyen Hakan Kaya “daha düşük CO2 emisyonu ve doğaya dönüş projeleriyle görevimizi yerine getirecek ve farkındalık yaratacağız. TEMA ile iş birliğine giderek ilk 3 bin ağaçtan oluşan ‘Umut Ormanı’mızı oluşturuyoruz. Doğaya bıraktığımız karbon ayak izini yok etmek için ağaç dikmeye devam edeceğiz. Motosiklet doğada sürüldüğü zaman keyifle kullanılabilir. Onu korumak için daha fazla proje üretmeyi sürdüreceğiz” dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.